Blog Archive

Ahad, 3 Julai 2011

Academicians Banyak Main ^_^

Meja Sang Crafter
Alhamdulillah, now home sweet home. Cuti Seminggu. Di rumah banyak kelebihan yang tiada di asrama (kolej) jadi saya sangat bersyukur momen-momen saat berada di rumah ini. 

Baru beberapa menit tadi sebelum saya menulis entry ini, saya berborak panjang lebar dengan kakak tercinta. Sambil mata melilau tengok keadaan bilik kami yang comel, tiba-tiba tercetus dari mulut saya "kalau inah tengok-tengok lah, tatak ne bakal menjadi crafter *orang bergiat dalam kraf* dan inah akan akan jadi academicians..." Hehehe~ abaikan jika kami sangat percaya diri di sini. 

"That's why tatak nak awak habiskan belajar.... bla bla bla..." *saje saya tak nak sambung apa yang dia cakap. hehe. 

Kenapa saya boleh tersebut pasal crafter dan academicians ya? 
Meja Sang Academicians

Sebabnya saat saya melihat kearah meja kami, saya melihat gambaran diri kami. Ya, apa yang ada di atas meja anda itulah anda... 

Saya berharap, ya saya berharap... dengan izinNya, saya akan menjadi seorang academicians dalam bidang yang telah saya ceburi kini. Saya ingin berusaha keras, itu azam dan tekad saya. Meskipun jalan masih panjang, mungkin sahara perjuangan akan semakin sulit, ada ribut atau taufan yang datang, saya akan pastikan saya akan tetap tabah. 

Saya tahu orang-orang disekeliling saya pasti akan mendoakan saya. Doa kalian akan menguatkan jalan yang saya tempuh. Kita akan sama-sama berganding bahu mengembalikan kegemilangan Islam. Mengembalikan hak kita yang telah diambil secara paksa. Insha Allah! ^_^ Semoga kita bertemu di garis depan perjuangan. 


Maas Salamah!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pandangan anda? Your Opinion Please... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Populer