Blog Archive

Isnin, 25 April 2011

Menyatukan Kembali Yang Terpisah :)

Beberapa hari yang lalu saya kembali berkomunikasi dengan sahabat-sahabat yang telah terpisah hampir 1 tahun setengah. Ketika menyapa mereka di lama sosial FB, hati saya tersentuh. Telah banyak perubahan yang terjadi. Mereka merupakan sahabat-sahabat saya ketika saya menuntut di ilmu Indonesia. Kebanyakkan dari mereka telah lulus atau wisuda bahkan ada yang telah menikah dan akan mempunyai anak. Barakhallah.... Gembira hati ini mendengar kabar tersebut.

Kami dahulunya pernah berdiskusi bersama, makan dan saling bantu-membantu ketika memerlukan. Mereka sebetulnya merupakan sahabat yang hebat. Tidak terakam kata-kata untuk mengungkapkan rasa rindu kepada mereka. Dan kini, di kampus tempat kami berbagi rasa dan kenangan itu yang tinggal hanyalah jejak-jejak sejarah. Kami kini bertebaran di bumi Allah untuk menabur jasa dan menuai bakti sesuai kemampuan dan profesi kami.

Sahabat semoga Allah memberkahi segala usaha dan jerih payah kalian dalam menuntut ilmu. Yang masih terkandas, semoga kita bisa saling mendoakan agar Allag permudahkan urusan dan yang telah meraih bahagia doakan kami menyusul kalian. Dimanapun kita berada berbaktilah kepada Ummah yang memerlukan kita, jiwa-jiwa muda yang tahan banting. Satukan jiwa kita dalam ukhwah Islamiyah yang tak pernah putus.

Akhirul Kalam, semoga kita dipertemukan dalam keadaan lebih baik kelak. Amin... :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Populer