Blog Archive

Sabtu, 30 Oktober 2010

Selamat Bersusah Payah


Assalamualaykum...

Kaef halukum? Ana bil khoir alhamdulillah. Singgah sejenak diteratak maya ini untuk menmpahkan idea. :) Rindu ana kepada para sahabat di sini, yang follower atau yang silent reader ;)

Ana cuma ingin berkongsi sedikit pandangan (opinion) di sini. Sewaktu ana ziarah ke blog sahabat-sahabat, ana lihat banyak gambar-gambar yang membangkitkan semangat. Sekarang orang dah tak segan nak letak gambar bendera tauhid, gambar osama bin laden (tokoh jihad abad ini) gambar pejuang Palestin... Melaungkan perjuangan tauhid dan aqidah, memperkenalkan kepada dunia Islam Rahmatan Lil Alamin... ALHAMDULILLAH! ALLAHU AKBAR! ana BERSYUKUR!

TAHUKAH ANDA?


* Jika kita tidak mahu bergerak berjuang untuk agama, AKAN ADA insan-insan yang SANGAT peka dan sangat MAHU berjuang untuk menengakkan Islam! Mereka tidak akan menunggu kita! Jika kita lambat maka akan diTINGGALKAN!

*Jangan kita kira, peluh kita yang setitis untuk agama Allah akan dipuji dan disanjung orang! Lebih banyak pejuang agama yang dihina dan dicemuh kerana berani mengangkat panji Tauhid dari dipuji dan dipuja! Jadi kita merasa tidak siap dengan itu semua maka siap-siaplah untuk ditinggalkan KHAFILAH ini.

* Bersedialan untuk memerah FIKIRAN DAN TENAGA anda untuk ISLAM atau anda akan jadi manusia yang gagal selamanya (dalam meraih jannah!)

------------------------------------------------------------

Anda mahu menjadi manusia seperti apa adalah pilihan anda! Anda mahu jadi manusia yang berjaya didunia sahaja itu juga pilihan anda! tapi manusia terbaik adalah manusia yang berjaya di dunia juga akhirat! :) Anda takut untuk berkata tentang JIHAD? ISLAM? DAKWAH? maka akan ada manusia lain yang siap untuk mencurahkan segala kemampuannya demi Islam! So... Pilihlah jalan terbaik dalam hidup anda. Selamat bersusah payah demi ISLAM! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Populer