Blog Archive

Sabtu, 4 Disember 2010

Jihad bukan cuma di Palestine kawan... (Catatan akhir minggu)

(salah satu keindahan masjid cordova)
Assalamualaikum,

kaefahalukum sahabat semua? saya harap antum semua sihat dalam lindungan dan rahmat Allah SWT. Baru sebentar tadi saya blog walking di blog sahabat di seberang. Banyak ilmu pengetahuan yang saya dapat di sana...

Namun, catatan saya sore yang dingin ini bukan tentang pengalaman pribadi, namun saya hanya ingin menyentuh sedikit prihal Jihad fie sabilillah yang di perkatakan banyak orang. Jika kita berkata tentang Jihad, maka banyak orang berkata Palestinelah tujuannya.

Sahabat sekalian, saya cuma ingin mengingatkan, tanah ummat Islam yang terjajah bukan cuma Palestine, ia... di sana letakkanya masjid al aqsa, kiblat 1 umat Islam. Namun, di negeri-negeri lain yang terjajah turut ada khazanah ummat Islam yang telah dirompak dan dijajah oleh bangsa penjajah yang lain.

Anda masih ingat Ambon? apa yang anda tau tentang Ambon? tahukan anda, di sana ummat Islam disiksa lebih dahsyat dari apa yang kita gambarkan. Klik di sini. dan anda akan tahu realitinya. Begitu juga di Pattani, Poso, Chehnya, Afghnistan, Iraq dan Kahsmir. belum lagi negeri-negeri yang terjajah ideologi SEKULER BERTOPENG ISLAM. Turkey, Cordoba, Mesir... bagaimanakah nasib mereka?

Ayyuhal Ikhwah, bumi jihad bukan hanya di Palestine. Bergeraklah kalian untuk mengangkat panji-panji Islam di seluruh dunia. Apa yang akan jawab dihadapan Allah SWT jika kalian tidak melakukan sesuatu untuk Islam? Hanya menjadi penonton dan membiarkan saudara-saudara kita di tindas kuffar?

Tidak mahukah kalian mengembalikan khazanah dan harta ummat Islam yang kini berada ditangan mereka yang haus darah ummat Islam? Lihatlah betapa indahnya masjid Cordova yang kini menjadi gereja hasil perompakan keatas ummat Islam, kewajipan kita mengembalikannya ke tangan ummat Islam semula. Kini, bukan hanya bersolat, menziarahi masjid ini saja ummat Islam ditangkap! Baca kisahnya di sini.

Semoga kita diberi rezki oleh Allah untuk melihat Islam kembali bersinar di seantero dunia. Allahumma amien!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Populer