Blog Archive

Ahad, 7 November 2010

Celoteh

Assalamualaikum warohmatullah wabarokatuh

Alhamdulillah ala kulli hal, setelah hampir seminggu tidak online akhirnya dapat menatap layar kembali *dengan jaringan internet yang sederhana di kampus tercinta*

Tidak ada apa yang ingin dicelotehkan, beberapa hari ini sibuk dengan pekerjaan dan fikiran. Kata teman sekamar, usia-usia seperti saya memang akan banyak berfikir. hehehe, semoga apa yang difikirkan bermanfaat demi deenul Islam, Insha Allah.

Saya sedang menyiapkan terjemahan dari sebuah video *celebration on niqab* yang diminta oleh seorang teman. Kerana sudah berjanji maka akan saya siapkan sesegera mungkin. Beberapa hari ini juga sibuk memenuhi janji yang telah dibuat. Hmm... ternyata manusia memang kemampuannya terbatas. sangat terbatas. Meskipun kita hendak melakukan banyak perkara dalam 1 masa terkadang yang dapat kita lakukan hanya 1 bahkan 0! Yang penting usahanya... Bukan Allah, rasul dan orang-orang soleh akan memerhatikan pekerjaan kita. So lakukan dengan ikhlas. :)

Doakan perjalanan musafir berjalan dengan lancar. semoga kita semua di masukkan dalam golongan manusia ynag bertaqwa. Insha Allah... :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Populer