Blog Archive

Jumaat, 29 Oktober 2010

-no name-


Lagikan ada gunting dalam lipatan...

ada api dalam sekam...

ada duri dalam daging...



Duhai,

dulu aku sedih kau tenang-tenangkan

dulu aku lapar kau kenyang-kenyangkan



kini,

aku jauh makin kau hindarkan

aku dekat kian disisihkan



ada apa ini?

ada apa dengan ku

dan ada apa denganmu?



dulu kau dicubit aku merasa di tampar

dulu kau ditampar aku rasa di tendang



kini aku ditampar, kau yang tendang

kini aku ditendang, kau yang buang!



aduhai... aduhai... aduhai...



ada apa ini?



bermonolog lah pada diri

tanya hati

apa salahku dan apa benarmu?

apa silapku dan apa katamu?



...semoga sebentar lagi kita bertemu jawapan...



------------------------------

Hanya karya :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Entri Populer